طراحی سایت: پیش نیازهای طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی چیست؟
نوشته شده توسط : ساحل

کار دشوار و پیچیده ای نیست، امروزه حتی به صورت مجانی نیز می توانید یک فروشگاه اینترنتی تاسیس نمایید! ولی طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای و بنیادی که موفقیت را به دنبال داشته باشد پیشه سهولت نیست...

اما نگران نباشید ما در این نوشتار صفر تا صد نکات و اصول تاسیس فروشگاه اینترنتی را مطرح و رسیدگی می کنیم. اگر شما هم هدف تاسیس یک سوداگری اینترنتی را دارید پیشنهاد می کنم این نوشتار را تا خاتمه مطالعه فرمایید.

احتمالا اولین سوالی که برای شما قبل خواهد آمد این است که برای تاسیس یک سایت فروشگاهی چه باید کرد؟ از کجا باید آغاز کرد؟

هدفتان را از طراحی فروشگاه اینترنتی مشخص کنید
با مشخص شدن هدفتان می توانید تصمیمات راستی بگیرید و در جهت رسیدن به همان قصد قدم بردارید. شما در کدام یک از جمله بندی های ذیل قرار دارید؟

فروشگاه فیزیکی دارید و می خواهید سوداگری اینترنتی تان را نیز تاسیس نمایید.
ایده هایی نو برای ایجاد یک کسب و کار اینترنتی و ارائه خدماتی جدیدتر، در سر دارید.
تولید کننده محصولات هستید و می خواهید خودتان یکراست فروش داشته باشید و نقش واسطه ها را حذف نمایید.
صرفا برای افزایش درآمد و بدون هیچ گویه ای اقدام به ایجاد کسب و کار اینترنتی کرده اید!
مشخص شدن این موارد به شما کمک می کنید لغایت ارزش های کاری خود را بهتر بشناسید و بر بنیاد معیارها و نیازمندی هایتان یک فروشگاه اینترنتی تاسیس نمایید.

نکته: در همین مرحله کوشش کنید بودجه ای را که برای این کار در عقیده گرفته اید را نیز مشخص نمایید تا کل مراحل بر بنیاد برنامه ریزی پیش برود.

بازار و رقبایتان را بشناسید
در این مرحله باید تمام جوانب شغل را رسیدگی کنید.

رقبای خویش را معرفی کنید، نقاط قوت و ضعف آن ها و بازار کنونی را ارزیابی نمایید. (هم رقبای فیزیکی و هم اینترنتی)
کلمات کلیدی که توسط مشتریان در اینترنت برای خرید محصولات شما جستجو می شوند را پیدا کنید. (این باره برای افزایش ترافیک وب سایت بسیار مهم است.)
مشتریان و ویژگی های عمومی آن ها را لغایت حتماً امکان بشناسید الی در تارنما خویش بر روی آن ها تمرکز نمایید. (چه کسانی با چه ویژگی هایی محصولات شما را می خرند؟)
فروشگاه ساز یا سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی را برگزیدن کنید
بزرگترین اشتباه مشتریان برای تاسیس فروشگاه اینترنتی، گزینش فروشگاه ساز اشتباه است. فروشگاه سازها بنا بر نوع خدمات، محصول، گونه طراحی، زبان برنامه نویسی و ... متفاوت می باشند. اگر تصمیم قطعی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی گرفتید، در این مرحله می بایست یک سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی انتخاب کنید. سیستم مدیریت محتوا فروشگاهی یا همان فروشگاه ساز امکانات لازم برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی را در کمر بستن شما پیمان می‌دهد. حال باید بدانید:

بهترین فروشگاه ساز اینترنتی کدام است؟
چگونه بهترین فروشگاه ساز اینترنتی را انتخاب کنید؟
برای گزینش بهترین فروشگاه ساز اینترنتی به چه فاکتورهایی باید پروا کرد؟
برای رسیدن به استجابت این سوالات مقاله ای را که در رابطه با گزینش بهترین فروشگاه ساز اینترنتی تألیف شده است را حتما مطالعه نمایید.

در این مرحله باید به یک شرکت طراحی سایت چیره دست مراجعه کنید. خواسته‌های خود را به شفاف‌ترین شکل ممکن به کمپانی طراحی سایت انتقال دهید. در بسیاری از موارد مشتری یا نمی‌داند چه می‌خواهد یا اینکه به درستی خواسته خود را منتقل نمی‌کند و این موجب ناخشنودی از نتیجه کار می شود.

فروشگاه ساز پرسینا:
فروشگاه ساز پرسینا یک نرم افزار یکپارچه با بیش از 150 ماژول نرم افزاری است که با Asp.Net C# MVC نوشته شده است. در موعد نگارش این متن نسخه 10.14 آن منتشر شده و فروشگاه های زیادی از این نرم افزار کاربرد می کنند. فروشگاه ساز پرسینا توسط صاحبان سوداگری باره امتحان پیمان گرفته و یک نرم انگیزه ها پخته و به بلوغ واصله است. این نرم افزار به صورت همیشگی در حال اشاعه امکانات است و از پشتیبانی تخصصی شرکت پرسینا برخوردار است.

از مهم ترین برتری های فروشگاه ساز پرسینا، کیفیت بی نظیر آن است. کل امکانات فروشگاه ساز پرسینا به بهترین نحو و با واپسین متدهای تولید نرم افزار پیاده سازی شده است. مزیت های مهم سایر فروشگاه ساز پرسینا، سرعت بالای آن و قابلیت حمایت از میلیون ها محصول است. بر اساس تست هایی که از فروشگاه ساز پرسینا گرفته شده است به راحتی لغایت 20 میلیون فرآورده را پشتیبانی کرده است و از سرعت آن کاسته نشده.

با فروشگاه ساز پرسینا آشنا شوید

یک نرم اسباب قدرتمند برای مدیریت و حفاظت فروشگاه اینترنتی


برای تصمیم گیری قطعی در باره انتخاب شرکت طراحی سایت، رهنمود می کنم بخش های گوناگون تارنما پرسینا را باره رسیدگی پیمان دهید الی نسبت به سابقه، مثال کارها، امکانات و مزایای پرسینا بیشتر آگاهی پیدا کنید.

با جرات می گوییم نرم انگیزه ها فروشگاه ساز پرسینا گرد از بهترین فروشگاه ساز های ایرانی است که تمام امکانات مورد دربایستن شما را به چهره کاملا حرفه ای و تخصصی برای شما فراهم می کند.

امکانات موردنظر، طرح و رنگبندی تارنما خویش را مشخص نمایید
بعد از رسیدگی در باره تمام فروشگاه سازها و انتخاب آن، حال که میبایست بر اساس فاکتورها و پلن بندی های کمپانی باره نظر، امکانات باره نیاز خود را مشخص نمایید. بر پای بست، قصد و بودجه ای که تعیین کرده اید امکانات فروشگاه اینترنتی خویش را گزینش نمایید. امکاناتی مانند:

نوع محصولات
شیوه حمل محصولات
شیوه های پرداخت
همزمان سازی انبارها
ارتباط با حسابداری
و ....
همچنین با بررسی تارنما های همانند و مدرن، می توانید بخش های مختلف سایت، تقسیم بندی محصولات، چارت و طرح وب سایت و رنگ بندی موردنظر را بر روی کاغذ یا از راه فتوشاپ برای طراح فروشگاه اینترنتی خود مشخص نمایید تا تارنما شما بر پایه آنچه که می خواهید تاسیس شود.

ثبت هاست و دامنه
برای طراحی سایت یا فروشگاه اینترنتی ثبت هاست و پهنه بایسته است. پرسینا برای مشتریانی که طراحی فروشگاه اینترنتی آنها را اتمام می دهد هاست و حوزه را به عنوان هدیه ثبت می کند.

هاست چیست؟
سرویسی است که میزبانی سایت ها و صفحات وب را بر دوش دارد و دربرگیرنده فضایی در یک کامپیوتر مرکزی است که همش به اینترنت متصل می باشد (سرور) و خدمات پیوسته با آن می شود. در زبان فارسی اصطلاحات "هاست"، "هاستینگ"، "میزبانی وب"، "Host" و "Hosting" نیز بجای "Web Hosting" بکار دستگیر می شوند.
دامنه چیست؟
دامین یا پهنه (Domain) در واقع نامی است که وب سایت از طریق آن قابل دستیابی خواهد بود. به طور کلی حوزه از دو دسته نام و پسوند ساختن شده است. نام حوزه بخشی است که گویای نام برند یا فعالیت شما بوده و آن را به مد نظر خود برگزیدن می نمایید. برگزیدن نام پرمعنا برای سایت یکتا از مهمترین مراحل داشتن وب سایت می باشد.
چگونه یک اسم پسندیده برای پهنه برگزیدن کنیم؟
نام دامنه‌ی شما می بایست متناسب با سوژه وب سایتتان باشد الی بینندگان بدانند كه موضوع وب سایتی كه وارد آن می شوند چیست. به طور مثال صاحبان مشاغل از اسم شركتشان بعنوان نام دامنه‌شان کاربرد می كنند. این كار اسم دامنه‌ی آن ها را راحت و به یاد ماندنی می كند. برخی مواقع اوقات اسم محصول یا علامت بازرگانی شما مهم تر از اسم شركت شما می باشد؛ در اینصورت از اسم آنها بعنوان اسم دامنه‌تان بهره‌گیری كنید. همچنین شما می توانید كلیه‌ی این اسامی (نام شرکت، نام محصول و اسم های مرتبط و ....) را ثبت كنید و آن‌ها را به عنوان دامنه خلیفه (Domain Aliasing) به تارنما خویش متصل نمایید.
چه کاراکترهایی در نام گستره مجاز می باشد؟
چه پسوندهایی برای اسم دامنه پسندیده می باشد؟
در گزینش هاست چه معیارهایی را باید در نظر گرفت؟
برای مطالعه راهنمای گزینش نام گستره اینجا کلیک کنید

پرسینا با 10 سنه سابقه، ارائه دهنده خدمات میزبانی وب، سرور اختصاصی، طراحی، برنامه نویسی و سرویس های گوناگون تحت وب است. پرسینا تا کنون سربلندی میزبانی بیش از 1600 مشترک را دارد. برای آشنایی با خدمات ثبت هاست و دامنه اینجا کلیک نمایید.

دریافت مظهر اعتماد یا enamad
تمامی فروشگاه های اینترنتی که حائز درگاه پرداخت آنلاین می باشند، موظف به گرفتن سمبول(لاتین) الکترونیک هستند. سمبول(لاتین) اعتماد این پیام را به مشتریانتان می دهد که فروشگاه اینترنتی شما از طرف نهاد های دولتی اعتبار سنجی شده است و مایه افزایش اعتماد آن ها به فروشگاه اینترنتی شما می باشد.

دریافت نماد اعتماد اصلا پیشه سختی نیست، این مرحله را می بایست پس از ثبت دامنه و تاسیس فروشگاه اینترنتی خود، از راه تارنما اینماد سپریدن دهید.

دریافت گواهی نامه SSL
گواهی SSL چیست؟
جلب اطمینان مشتری مهمترین چیز در هر کسب و کاری به خصوص در کسب وکارهای مجازی و اینترنتی است. هر شرکتی فقط زمان مشخصی، معمولا چند ثانیه، در برگزیدن دارد لغایت اعتماد مشتریان آنلاین خویش را جلب کند، بنابراین حداکثر استفاده از این سررسید زیاد بسیار مهم است.
از طرفی امنیت دیتا های وب سایت و اطلاعات مشتریان برای مدیران تارنما ها زیاد مهم است، اما احتمالاً آن ها ندانند چه راهکارهایی برای امنیت وب سایت هایشان وجود دارد.

راهکارهای متنوعی برای امنیت وب سایت هستی دارد، یگانه از این گذرگاه ها، گرفتن تصدیق (رانندگی) SSL است که به انگیزه شناخته شدن در فضای اینترنت نقش مهمی را در موفقیت وب سایت ها ایفا می کند. گواهی SSL تأییدیه ای است بر اینکه تبادل اطلاعات میانی وب سایت یا سرور شما و مرورگر کاربران و بازدیدکنندگان وب سایتتان به وسیله استشهاد SSL (لایه سوکت های امن) امن و رمزگذاری شده است.
با اخذ تصدیق (رانندگی) SSL جهانی به مشتریان سایتتان تضمین می دهید که اطلاعاتی که در سایت شما وارد می کنند قابل شنود و دسترس غیرمجاز نیست. گواهی SSL فضای کسب و کار یا تبادل اطلاعات آنلاین شما را نگهداری می کند و سبب می شود کاربران از امنیت سایت شما اطمینان خاطر داشته باشند.

مزایای گواهینامه های SSL چیست؟
جلوگیری از بلک لیست شدن بدست گوگل
بالاترین سطح امنیت برای اطلاعات و تراکنش های وب سایت
افزایش اعتماد بازدیدکنندگان وب سایت
رمزنگاری محرمانه و دلنازک بازدیدکنندگان سایت/کاربران
پذیرش مطمئن و با آسایش گمان اطلاعات کاربران
افزایش قابل توجه امتیاز بازدید سایت در موتور جستجوی گوگل Google Ranking
مشاهده تضمین امنیت بر روی آدرس سایت
برای آشنایی بیشتر با گواهینامه SSL و استعمال آن، اینجا کلیک کنید

نکته: در مرحله بعدی، بعد از طریق اندازی فروشگاه اینترنتی خود، می بایست اقداماتی را در جهت به موفقیت رساندن آن اتمام دهید. تمام رازهای به موفقیت رساندن یک فروشگاه اینترنتی را در این نوشتار بخوانید.

با این اصطلاحات فنی آشنا شوید:
زمانی که برای مشاوره با یک شرکت طراحی سایت تماس می گیرید، کارشناسان یک سری اصطلاحاتی را به پیشه می برند که بهتر است با آن ها آشنایی داشته باشید تا بتوانید ارزیابی و تصمیم گیری واقعیت داشته باشید.

طراحی ریسپانسیو: برای نمایش صحیح وب سایت ها بر روی موبایل، لپ تاپ و... از طراحی ریسپانسیو کاربرد می شود.
وب سرویس: روشی که در آن بتوان به راحتی اپلیکیشن موبایل را هم به سایت افزود.

امکانات مورد نیاز برای طراحی سایت فروشگاهی


سئو: همگی مواردی که موجب می شود تارنما ها در صفحه نخست گوگل نمایش داده شود.
UI: رابط کاربری (User Interface) یعنی طراحی سایت باید ساده و آسان باشد الی مشتری گیج نشود.
UX: تجربه کاربری (User Experience) یعنی سایت به نوع ای طراحی شود که مشتری در به کارگیری آن آسان باشد.
طراحی ماژولار: سایت به نوع ای طراحی شود که در هر زمان امکان اضافه کردن هر امکانی با کمترین خرج شدنی باشد.
بک اند (back end): یعنی آن تقدیر از سایت که بر روی سرور اجرا می‌شود. همگی داده‌ها و کَرویز عملکرد سایت در بک اند هستند.
فرانت اند (front end): تمام آنچه که کاربر می‌بیند. UI و UX جزئی از فرانت اند هستند.
روانشناسی رنگ و فونت: این مورد، یعنی شما بدانید چه طیف رنگی برای چه صنف و قشری پسندیده هست و چه تاثیری بر مشتری می گذارد.
آشنایی با این واژگان فنی موجب می شود الی شما خواسته های خویش را بهتر منتقل کرده و مشاوره حقیقت از شرکت های طراحی سایت داشته باشید.

خبر خوش اینکه شما در وب سایت یک شرکت طراحی سایت پیمان دارید. رهنمود می کنم دسته های مختلف وب سایت پرسینا را بررسی کرده، صفحه قیمت، صفحه در ارتباط با ما و در ضمن نمونه کارهای ما را نگریستن نمایید و یا برای مشاوره رایگان در ارتباط با تاسیس فروشگاه اینترنتی خویش با ما تماس بگیرید.

کیفیت بالا و پشتیبانی ریزبین و هزینه مناسب، سه فاکتور اساسی تیم طراحی سایت شرکت پرسینا است، پرسینا با بیش از 10 سال پیشینه در مقوله طراحی اختصاصی توانایی تاسیس فروشگاه های اینترنتی با کامل ترین امکانات فروش و در عین حال زیبا و خلاقانه را دارد. هزینه تاسیس فروشگاه اینترنتی پرسینا به چهره پلن بندی شده در اختیار شما پیمان گرفته است، شما می توانید با مراجعه به صفحه قیمت، پلن مورد نظر خودتان را طبق بودجه خویش انتخاب نمایید.





:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: